ترمووود – نما ترمووود – نمای چوب – چوب نما

ترمووود – نما ترمووود – نمای چوب – چوب نما

ترمووود – نما ترموود – نمای چوب – چوب نما را با نازل ترین قیمت ترمووود – نما ترموود – نمای چوب – چوب نما از ما بخواهید .

۰۹۱۰۰۶۲۷۴۲۰-۰۲۱۸۸۹۴۸۵۶۰

مشخصات اصلی ترمووود ؟

این روز ها در کشور ما توجّه به نمای ساختمان چه از نظر طراحان،سازندگان و مالکان بیش از بیش شده است ودر این بین گرایش به سمت استفاده از چوب  بسیار افزایش یافته است و این روند اتفّاق بسیار مهمی در پیشرفت معماری معاصر کشور می باشد چرا  که باوارد کردن چوب به نمای ساختمان نه تنها عنصری از طبیعت را که نمادی از آرامش و زیبایی است را به فضای پر هرج و مرج و شلوغ شهری  می آوریم و بلکه اگر معماری سنتی ایران را مورد بررسی قرار دهیم استفاده از چوب را در بنا های قدیمی به کررّات  می بینیم و این مهم دلیلی دیگر برای استفاده ازاین متریال در ساختمان های امروزی می باشد.
این چوب ها که با نام ترمووود در ایران باب شده اند دارای ویژگی هایی مخصوص به خود می باشد که در اینجا  به توضیح برخی از این ویژگی ها  می پردازیم.
حرارت دادن چوب به عنوان راهی برای بهبود مقاومت چوب نسبت به پوسیدگی یکی از روشهایی بوده که از زمان های بسیار گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است.و امروزه نیز با بهره گیری از این روش ،صنعتی در فنلاند(به عنوان اولین) و دیگرکشورها پایه گذاری شده است که حاصل آن به دست آوردن چوبی است با مشخصات زیر:

ترمووود - نما ترمووود - نمای چوب - چوب نما

۱- کمترین سطح  رطوبت در این نوع چوب که باعث مقاومت آن می شود .
۲- بهبود و افزایش مقاومت چوب در برابر پوسیدگی
۳- مقاومت بالای این  چوب در برابر شرایط مختلف آب وهوایی
۴- هیچگونه صمغ و مواد مورد علاقه حشرات در داخل این چوب وجود ندارد و این موضوع باعث عدم جذب حشرات موذی به ترموچوب ها می شود.
۵- جلوگیری از پوسته پوسته شدن چوب
۶- مقاوم شدن چوب در برابر خمیدگی و به اصلاح تاب بر داشتن آن
۷- با توجه به اینکه این چوب کمترین رطوبت را دارد به همین جهت کمترین انبساط و انقباض را نیز دارد.

ترمووود - نما ترمووود - نمای چوب - چوب نما

لیست قیمت ترمووود نما – نما ترموود

شرکت فائم دٌر به عنوان یکی ازقدیمی ترین ومعتبر ترین وارد کننده گان ترمووود در ایران  امید وار است  با معرفی مشخصات اصلی ترموود ها توانسته باشد این کالا ی جدید و مورد استقبال معماران،کارفرمایان وسازندگان را هرچه بیشتر شناسانده باشد وقدمی هرچند کوچک در اعتلای معماری ایران برداشته باشد.

ترمووود - نما ترمووود - نمای چوب - چوب نما

کاربرد ترمووود

چوبهای ترمو با ۱۶۸ گونه چوب، برای فضاهایی که در شرایط جوی همچون سرما و گرما، بارندگی و رطوبت، حشرات و اشعه UV آفتاب قرار دارند، قابل استفاده می باشند که از آن جمله می توان نمای بیرونی ساختمان، کف محوطه های باز (دکینگ)، بام باغ، پل، فلاور باکس، کنار استخر، آلاچیق، پرگولا، سونا، کلبه، ویلای چوبی و… را نام برد.

ترمووود - نما ترمووود - نمای چوب - چوب نما

چگونه ترمووود واقعی را از چوب های متفرقه تشخیص دهیم ؟

بسیاری از شرکت های معتبر تولید کنندهترمووود در اروپا که تولید کنندهترمووود هستند، تا به امروز هیچ فروشی به ایران نداشته اند. ولی افراد سودجو، خود را به عنوان نماینده ایشان معرفی می نمایند و با فروش چوب های معمولی تحت عنوان برند های معتبر خارجی، اقدام به فروش چوب های معمولی و فرآوری نشده به جایترمووود می نمایند، که این امر موجب بی اعتمادی سازندگان نسبت به این کالای لوکس و زیبا می شود. برای پی بردن به اصالتترمووود تنها دو روش قابل اعتماد وجود دارد: ۱- تمامی شرکت های اروپایی که دارای نمایندگی در سطح جهان (به خصوص خاورمیانه) هستند، به محض دریافت ایمیل استعلام نمایندگی از طرف مشتری، نهایتا ظرف مدت ۲۴ ساعت ملزم به پاسخگویی می باشند. بنابراین، عدم پاسخگویی شرکت تولید کننده بدین معناست که عنوان نمایندگی صحت نداشته و فروشنده سعی بر فروش چوب های معمولی به جای چوب های ترمو با قیمتی چندین برابر قیمتترمووود واقعی دارند. ۲- روش دیگر، یافتن نام و مشخصات نماینده در وب سایت رسمی تولید کنندهترمووود اروپایی است که در صورت صحت نمایندگی، حتما می بایست مشخصات کامل ایشان در وب سایت کارخانه تولید کننده تحت عنوان نمایندگی ایران یا خاور میانه وجود داشته باشد.

ترمووود - نما ترمووود - نمای چوب - چوب نما

ترمووود چیست ؟

با بکارگیری روش‌های مهندسی و فراوری مناسب ، می‌توان عمر و دوام چوب‌ها را افزایش داد و آن‌ها را در برابر شرایط محیطی مقاوم‌تر ساخت . چوب‌های ترمووود به علت فرآیندی که در این جریان طی می‌کنند دارای خصوصیات ویژه ای می‌شوند که آن‌ها را به بهترین گزینه برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان تبدیل می‌سازد .

کشور فنلاند پس از سالها تحقیقات و آزمایش در زمینه عمل آوری حرارتی چوب ، به روش ترمووود (THERMOWOOD) دست یافت . در این روش ، ابتدا چوب ها را برش داده و به اشکال مختلف در می آورند . سپس در داخل دستگاه ترمووود آنها را تا ۱۰۰ و سپس ۱۳۰ درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص گرما می دهند . این عمل باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت آن می شود. در مرحله بعد ، حرارت را تا ۱۸۰ الی ۲۲۰ درجه سانتی گراد تحت همان شرایط بالا می برند و چند ساعت چوبها را در این دما و شرایط نگه می دارند . در این حالت ، صمغ و رطوبت چوب بطور کامل خارج می شود و تمام قسمتهای چوب تا مرکز آن به رنگ قهوه¬ای روشن در می آید.

در مرحله بعد ، چوب را آرام آرام سرد می کنند تا دمای آن به ۱۰۰ درجه سانتی گراد برسد و سپس با پاشیدن آب و بخار آب دمای آن را به دمای محیط می رسانند . در این مرحله ، چوب رطوبت جذب کرده و رطوبت نهایی آن به ۴ تا ۶ در صد می رسد . در این روش ، از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده و تمام عملیات بدون مواد افزودنی انجام می گیرد .

لیست قیمت ترمووود نما – نما ترموود

ترمووود - نما ترمووود - نمای چوب - چوب نما

با استفاده از این روش ، عمده خصوصیات منفی چوب تقریبا از بین می روند .به دلیل دمای بالایی که چوب متحمل می شود ، زنجیره های سلولزی آن شکسته شده ، اسیدهای آن تجزیه شده و از هر گونه جانور میکروسکوپی و حشرات پاک می شود . بخش عمده رزین چوب از آن خارج می شود و آن قسمتی که باقی می ماند به شکل بلور در آمده و بی ضرر می گردد. پس از این فرایند ، چوب در مقابل سرما ، گرما ، بارندگی ، رطوبت ، حشرات و هر گونه تغییر شکل در محیط های بیرونی و داخلی مقاوم می شود.

ترمووود - نما ترمووود - نمای چوب - چوب نما

ترمو چوب دارای ۲ روش استاندارد تولید Thermo-S و Thermo-D می باشد . حرف S در Thermo-S مخفف کلمه Stability یا پایداری است . محصولات این روش ، بین ۶ الی ۸ درصد بسته به میزان رطوبت محیط ، تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت . گونه های سوزنی این محصولات برای استفاده در اجزای داخل ساختمان ، اتصالات در محیط خشک ، مبلمان داخل ، سونا ، اجزای درب و پنجره و گونه های پهن برگ برای اتصالات در هر آب و هوا ، مبلمان ، کف پوش ، سونا و مبلمان فضای سبز توصیه می گردند.

حرف D در Thermo-D مخفف کلمه Durability یا دوام است . محصولات این روش، بین ۵ الی ۶ درصد بسته به میزان رطوبت محیط تغییر ابعاد یا تورم خواهند داشت . گونه های سوزنی این محصولات برای استفاده در نما و دیوار، درب های بیرونی ، پشت پنجره ، سونا ، حمام و سرویس بهداشتی ، کف پوش و مبلمان فضای سبز و گونه های پهن برگ برای تمام مصارف مشابه نوع S با رنگ تیره تر توصیه می گردند.

ترمووود - نما ترمووود - نمای چوب - چوب نما

برخی از ویژگی های ترمووود یا چوب ترمو :

 دوام زیاد و ثبات ابعاد
پس از تیمار حرارتی (فرآیند ترمو)، درصد رطوبت چوب به %۶-۴ کاهش یافته و چوب دارای ویژگی ای به نام ( تعادل رطوبتی ) می گردد که در نتیجه آن جذب رطوبت و تبادل حرارت چوب و محیط اطراف  به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند که این امر تأثیر خاصی در ثبات ابعاد، کاهش ترک خوردگی و افزایش قابل ملاحظه خواص عایق بودن الوارهای چوب ترمو (ترمووود) ایجاد می نماید.

ترمووود - نما ترمووود - نمای چوب - چوب نما

 مقاوم در برابر پوسیدگی و حمله حشرات
به دلیل شکستن و تجزیه ی سلولزها ( زنجیره قندی ) در چوب ترمو شده باکیفیت عالی، این محصولات منبع مغذی برای حشرات و قارچ های مولد پوسیدگی چوب نخواهند بود.

 فاقد صمغ، خلوص و یکنواختی
هنگامی فرآیند عمل آوری روی  الوارهای چوبی انجام می شود، رزین ومواد مضر آن مانند فرمالدهیدها حذف و باکتری ها کشته می شوند و سبب تولید ماده ای خالص و استریل برای کاربردهای مختلف بیرونی و داخلی می گردند. با ایجاد رنگی یکنواخت در سراسر الوار چوب زیبایی خاصی به آن می توان بخشید.

چوب یکی از اولین موادی است که در دست انسان از چند صد قرن پیش تا کنون بوده و یکی از اولین دلایل آن این است که به طور طبیعی در اکثر نقاط وجود دارد چوب ماده پرارزشی است که در مصارف عادی نسبت به عوامل شیمیایی، فیزیکی و جوی مقاوم است. چوب، نه مانند بسیاری از فلزات است که در مجاورت هوا به سرعت اکسید می شوند و نه مثل برخی سنگ ها و مصالح ساختمانی که در مقابل گاز کربینک موجود در هوا تجزیه می شوند.

چوب به دلیل عایق نسبی بودن در برابر حرارت، در عایق کاری های حرارتی و نیز ساخت دسته ی افزارهای داغ کاربرد گسترده ای دارد. چوب به دلیل داشتن ضریب هدایت حرارتی بسیار زیاد، داغ نمی شود و به همین دلیل کبریت از چوب ساخته می شود. ضمن این که در دمای اندک نیز یخ نمی بندد. با اعمال روش های علمی می توان در ساختار چوب تغییراتی ایجاد کرد و با حفظ زیبایی ظاهری و خواص باطنی آنرا در فضاهای خارجی مصرف نمود.

ترمووود - نما ترمووود - نمای چوب - چوب نما

ترمو چیست و ترمووود چگونه چوبی است؟

از سالهای بسیار دور بشر به این مطلب پی برده بود که سوزاندن و نیم سوز کردن چوب مقاومت آن را در مقابل بسیاری از عوامل جوی در محیط های بیرونی افزایش چشمگیر می دهد و در این راستا تحقیقات بسیار گسترده در کشور های مختلف در این زمینه آغاز شدکه منجر به تولید ترمووودگردید. در این حالت چوب دو سوم مرحله ذغال شدن را طی می نماید و عملا ساختار درونی آن تغییر می کند که همین تغییر ساختار منجر به مقاوم تر شدن و مزایای دیگر می گردد.

فاز اول:ابتدا چوب ها را برش داده و به اشکال مختلف در می آورند و سپس در داخل دستگاه ترمووود آنها را تا ۱۰۰ و سپس ۱۳۰ درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص گرما می دهند که این مطلب باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت چوب می شود.

فاز دوم:حرارت را ۱۸۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد تحت همان شرایط بالا برده و در این حالت کلیه صمغ و رطوبت چوب خارج شده و به صفر نزدیک می شود و ساعتها در این دما و شرایط باقی می ماند و تمام قسمت های چوب تا مرکز آن به رنگ قهوه ای روشن درمی آید.

فاز سوم:چوب آرام آرام سرد شده تا دمای آن به ۱۰۰ درجه سانتی گراد برسد و سپس با پاشیدن آب و بخار آب دمای آن را به دمای محیط می رسانند. در این مرحله چوب رطوبت جذب کرده و رطوبت نهایی آن به ۴ تا ۶ در صد می رسد.

فرآیند (OHT):فرآیند OHT گونه ای نوین از مبحث ترمو برایفرآوری چوب آلات بوده که منجر به افزایش دوام چوب به میزان قابل توجهی می شود. اساسفرآیند OHT حرارت دهی چوب در محدوده دمایی ۲۲۰-۲۱۰ درجه سلسیوس طی مدت زمان ۲۰ الی ۴۰ ساعت می باشد که این پروسه طی سه مرحله گرم کردن، فرآوری و خنک نمودن انجام می‌شود.

لیست قیمت ترمووود نما – نما ترموود


ترمووود - نما ترمووود - نمای چوب - چوب نما

در فرآیند OHT، عمل انتقال حرارت به چوب توسط روغن های گیاهی کاملا طبیعی انجام شده در نتیجه چوب تولید شده طی این فرآیند علاوه بر دوام زیاد، فاقد هرگونه مواد شیمیایی بوده و از نظر سلامت زیست محیطی و ایمنی نیز گزینه‌ای بسیار مطلوب به حساب‌می آید. در این فرآیند، بعلت استفاده از روغن جهت انتقال حرارت بجای بخار آب، عدم حضور اکسیژن بصورت ۱۰۰ درصد بوده که باعث می‌شوددرعین دست‌یابی به دوام بسیار بالا، حداقل میزان کاهش مقاومتهای فیزیکی و مکانیکی در مقایسه با تمام فرآیندهای ترمو وود حاصل شود.

 ترمووود

کلمات کیلیدی : قیمت ترمووود- لیست قیمت ترمووود –  ترمووود چیست – فروش چوب ترمووود –   ابعاد چوب ترمووود –  قیمت فروش چوب ترمووود – چوب نما –  قیمت چوب ترمو –  لیست قیمت ترمووود –    قیمت فروش چوب ترمووود – قیمت ترمو چوب – لیست قیمت چوب ترمو – قیمت نمای چوب ترمووود – لیست قیمت ترمو وود – لیست قیمت چوب نما – قیمت چوب نمای ساختمان – قیمت فروش چوب ترمووود – قیمت ترمو چوب – لیست قیمت ترموود-  لیست قیمت ترمو وود  – قیمت نمای چوب ترمووود – لیست قیمت چوب نما – ابعاد چوب ترمووود – قیمت چوب نمای ساختمان – قیمت چوب نمای ساختمان – لیست قیمت ترموود – قیمت ترمو چوب – لیست قیمت چوب ترموود

نکات پایانی:

درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای اتوماتیک در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی  و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک دنبال کنند.

 برای آگاهی از قیمت های راهبند ستونی و راهبند بازویی با کارشناسان شرکت قائم الکترونیک تماس بگیرید.